2013-08-13 11:56:24
Usuwanie azbestu z terenu Miasta i Gminy Łasin
W związku z możliwością otrzymania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Toruniu i Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska refundacji na przedsięwziecie dotyczące demontażu i utylizacji odpadów zawierających azbest.
O środki na usuwanie azbestu ze swojej nieruchomości na rok 2013 będzie można ubiegać się od 15 stycznia 2013 do 15 lutego 2013 roku. W tym okresie, w Urzędzie Miasta i Gminy Łasin, należy składać wnioski o dofinansowanie usuwania azbestu z obiektów, które są własnością osób fizycznych, prawnych, kościołów, związków wyznaniowych, wspólnot mieszkaniowych, spółdzielni mieszkaniowych i stowarzyszeń. W przypadku demontażu i utylizacji materiałów zawierających azbest oprócz wniosku należy złożyć także uwierzytelnioną kopię zgłoszenia robót budowlanych lub pozwolenia na budowę w zależności od zakresu prowadzonych prac oraz oświadczenie o wykonaniu pokrycia dachowego we własnym zakresie.
Istnieje również możliwość odbioru zdemontowanych materiałów zawierających azbest z terenu nieruchomości, przy czym warto dodać, że zgodnie z obowiązującymi przepisami demontażu takich materiałów może dokonać jedynie odpowiednia firma demontażowa, posiadająca odpowiedni sprzęt i kombinezony zabezpieczające przed szkodliwym działaniem eternitu. Wyłonienie wykonawcy i przeprowadzenie prac u beneficjentów przewidujemy na okres letni 2013 roku.
Więcej informacji pod numerem telefonu 56 4665041 lub w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy, ul. Radzyńska 2 w Łasinie, pokój 34.